Savaş Ikariam`ın en önemli kısmını temsil eder. Hem
savaşın gidişatını kavramak hem de düşman birliklerini kestirebilmek
için çok önemlidir. Şimdiye kadar sunulan browser temelli strateji
oyunlarında savaş başladığı gibi bitmekteydi. İki oyuncu ordularıyla
karşı karşıya geldiklerinde kimin kazandığı anında hesaplanıp tayin
edilirdi. Ikariam`da durum farklı!
Ikariam`da bir savaş
aralarında sabit bir zaman dilimi olan birden çok `round` üzerinden
yürür. Birinci round düşmanların ilk birlikleri karşılaştıklarında
neticelenir. Sonrakiler ise taraflardan biri galip gelene 20 dakikalık
aralarla olur. Bu zaman diliminde her iki taraf da destek birlikleriyle
kuvvetlerini güçlendirebilir, ittifaklarından yardım alabilir veya
ordularına geri çekil emri verebilirler.
Birinci roundda yenik
duruma düşen taraf bir takım güçlendirmelerle savaşın seyrine ciddi
şekilde yön verebilir. Round 5`te cephanesi biten taraf destek malzemesi
gönderme olnağına sahiptir. Bunu yapamazsa savaşı kaybeder. Savaş
sırasında oyuncular ittifaklarını değiştirip birdenbire başka tarafa da
geçebilirler. İmkansız diye bir şey yoktur!
Bu bölüm bir round
sırasında her iki tarafın zararını hesaplamakla ilgili oyun kurallarını
konu eder. Eğer farklı birliklerinin ordunda ne işe yaradıklarını
tecrübe etmek istiyorsan bu kuralları dikkatlice oku.
Daha açıkça söylersek:
Herhangi bir round esnasında meydana gelen hiçbir şey tesadüfe bağlı
değildir. Tek bir zar atışı bile sözkonusu değildir. En şık orduyu kim
kurarsa savaşı da o kazanır.
Ama şunu da asla unutma
ki, galibiyetle yenilgi arasındaki farkı da tam olarak roundların
dışında neler olduğu belirler.
savaşın gidişatını kavramak hem de düşman birliklerini kestirebilmek
için çok önemlidir. Şimdiye kadar sunulan browser temelli strateji
oyunlarında savaş başladığı gibi bitmekteydi. İki oyuncu ordularıyla
karşı karşıya geldiklerinde kimin kazandığı anında hesaplanıp tayin
edilirdi. Ikariam`da durum farklı!
Ikariam`da bir savaş
aralarında sabit bir zaman dilimi olan birden çok `round` üzerinden
yürür. Birinci round düşmanların ilk birlikleri karşılaştıklarında
neticelenir. Sonrakiler ise taraflardan biri galip gelene 20 dakikalık
aralarla olur. Bu zaman diliminde her iki taraf da destek birlikleriyle
kuvvetlerini güçlendirebilir, ittifaklarından yardım alabilir veya
ordularına geri çekil emri verebilirler.
Birinci roundda yenik
duruma düşen taraf bir takım güçlendirmelerle savaşın seyrine ciddi
şekilde yön verebilir. Round 5`te cephanesi biten taraf destek malzemesi
gönderme olnağına sahiptir. Bunu yapamazsa savaşı kaybeder. Savaş
sırasında oyuncular ittifaklarını değiştirip birdenbire başka tarafa da
geçebilirler. İmkansız diye bir şey yoktur!
Bu bölüm bir round
sırasında her iki tarafın zararını hesaplamakla ilgili oyun kurallarını
konu eder. Eğer farklı birliklerinin ordunda ne işe yaradıklarını
tecrübe etmek istiyorsan bu kuralları dikkatlice oku.
Daha açıkça söylersek:
Herhangi bir round esnasında meydana gelen hiçbir şey tesadüfe bağlı
değildir. Tek bir zar atışı bile sözkonusu değildir. En şık orduyu kim
kurarsa savaşı da o kazanır.
Ama şunu da asla unutma
ki, galibiyetle yenilgi arasındaki farkı da tam olarak roundların
dışında neler olduğu belirler.
Savaş Sanatı
1) Birim Sınıfları
Ikariam`da savaş birimleri farklı sınıflara
ayrılmışlardır. Bir birim sınıfı, üyelerinin muharebe alanındaki
görevlerini betimler.
Ağır piyade
Ağır piyade, her ordunun
iskeletini oluşturur.
Yakın mesafeden, gözünün içine bakarak düşman birimlerine saldırır veya
arkasındaki uzun mesafe ve topçu birimlerini korumak için düşman
hücumlarına karşı kendini kalkan yapar.
Ağır piyade, her ordunun
iskeletini oluşturur.
Yakın mesafeden, gözünün içine bakarak düşman birimlerine saldırır veya
arkasındaki uzun mesafe ve topçu birimlerini korumak için düşman
hücumlarına karşı kendini kalkan yapar.
Hafif piyade
Hafif piyade,
basit donanımı sayesinde manevra kabiliyeti yüksek olan yakın mesafe
döğüşçülerinden ibarettir.
Savaşta kanatları korurlar ve ağır piyade yokluğunda yakın mesafe
hattını desteğe çıkarlar.
Hafif piyade,
basit donanımı sayesinde manevra kabiliyeti yüksek olan yakın mesafe
döğüşçülerinden ibarettir.
Savaşta kanatları korurlar ve ağır piyade yokluğunda yakın mesafe
hattını desteğe çıkarlar.
Uzak mesafe savaşçısı
Uzun mesafe savaşçıları,
yakın mesafe hattının arkasında toplanırlar.
Oradan emin bir mesafeden piyadeleri destekleyerek, uygun adım marşla
ilerleyen düşmanı tahrip ederler.
Uzun mesafe savaşçıları,
yakın mesafe hattının arkasında toplanırlar.
Oradan emin bir mesafeden piyadeleri destekleyerek, uygun adım marşla
ilerleyen düşmanı tahrip ederler.
TopçuTopçu birimlerinin birincil hedefi düşman şehrin
surlarıdır. Bunları yerle bir ettikten sonra toplarını düşmanın
yakın mesafe savaşçılarına yağdırır ve düşmana korkunç kayıplar
verdirir.
surlarıdır. Bunları yerle bir ettikten sonra toplarını düşmanın
yakın mesafe savaşçılarına yağdırır ve düşmana korkunç kayıplar
verdirir.
Bombacı
Bombacılar, başlıca
görevleri düşman topçularını ateşlemeye fırsat bulamadan
yerin dibine gömmek olan hava birimleridirler.
Bombalanacak topçu kalmadıktan sonra sırasıyla; uzak mesafe hattı, yakın
mesafe hattı ve son olarak da kanatlara saldırırlar.
Bombacılar, başlıca
görevleri düşman topçularını ateşlemeye fırsat bulamadan
yerin dibine gömmek olan hava birimleridirler.
Bombalanacak topçu kalmadıktan sonra sırasıyla; uzak mesafe hattı, yakın
mesafe hattı ve son olarak da kanatlara saldırırlar.
Hava savunma
Hava savunma birimleri,
bombacıları daha hedeflerine ulaşmadan yakalayabilirler.
Böylece onların büyük hasarlar vermelerini engellemiş olurlar.
Görünürde düşman bombacısı kalmadığı zaman, düşmanın kendi hava
savunmacılarına saldırırlar. Diğer hedeflere saldırmazlar.
Hava savunma birimleri,
bombacıları daha hedeflerine ulaşmadan yakalayabilirler.
Böylece onların büyük hasarlar vermelerini engellemiş olurlar.
Görünürde düşman bombacısı kalmadığı zaman, düşmanın kendi hava
savunmacılarına saldırırlar. Diğer hedeflere saldırmazlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder